Feesten rond het afscheid en domme pech De week na Pasen bezocht ik met het koor uit Roanne Nederland voor een paar concerten. Groot succes en een leuke week. Wel werd daardoor ons vertrek uitgesteld. Juist dit jaar stond groot onderhoud gepland in Nederland. Voor de eerste klus dienden we half mei aan Strand Horst bij Ermelo te zijn. Toch ruim 1100 kilometer varen en 178 sluizen te nemen. We voelden ons dus een beetje in een tijdklem. Op 22 april was dan het moment aangebroken dat we konden vertrekken. De organisatoren van de jaarlijkse afscheidsbarbecue waren zo vriendelijk geweest deze op de 22e april te organiseren. Traditioneel is Artaix daar de basis voor en de meesten waren daar al eerder naartoe vertrokken. Een kleine dag varen in de voor ons goede richting. Om toch op dag zelf ook vroeg daar te zijn keek Dicky de sluiswachter van Roanne vriendelijk aan die daarop prompt bereid bleek al om half negen de sluis te draaien. Na door een enkele achtergebleven bewoner van de haven uitgezwaaid te zijn waren wij ook op weg. De reis verliep buitengewoon vlot en al vroeg in de middag konden we bij de bbq aansluiten. Gezellig zoals altijd en meestal gaat het dan tot in de kleine uurtjes door. Vandaag had echter de onrust over de voor de boeg liggende vele vaarkilometers de overhand. Dus hadden we bij aankomst al aangekondigd direct na de bbq te vertrekken om strategisch te gaan liggen voor de volgende sluis. Het afscheid werd een feestje op zich en we werden uitgezwaaid door velen. Eenmaal onderweg bleken we zo goed op te schieten dat we nog twee sluizen konden doen. Daarmee konden we de 23e op tijd op onze volgende afspraak zijn waarbij we voor een etentje waren uitgenodigd. In Beaulon troffen we nog enkele schepen en de borrel en het etentje brachten
Onder dit kopje "Zomer 2009". Zal straks te lezen zijn over onze snelle heen- en terugreis alsmede over alle belevenissen gedurende het uitvoerige onderhoud aan het schip deze zomer. E.e.a. zal verschijnen in de vorm van uitvoerige columns, op meer onregelmatige tijden die samenhangen met de beschikbaarheid van verbindingen onderweg.
We zullen u zo goed mogelijk op de hoogte blijven houden. Ondertussen blijven natuurlijk de grote hoeveelheid columns en de reislogboeken ook gewoon beschikbaar.